16 Mart 2015 Pazartesi

Sabahları Limonlu Su içmek için tam 20 muhteşem neden


İş yoğunluğundan, eve geç gelip, sabah zamanında uyanamamaktan, hafta içi sabahları, şu ara bir türlü yapamadığım limonlu suyun sağlığa faydalarını iyicene araştırayım dedim.  Çok da iyi etmişim. Şimdi hepsini şöyle sıralayınca, her sabah ilk iş limon sıkacağına koşar, en tazesinden limonlu suyumu hazırlar ve içmeden de evden çıkmam ben. ;-)






Güne Limonlu Su ile başlamak için tam 20 muhteşem neden:

  1. Malum "Su Hayattır!". Lmonlu su, zengin elektrolitleri ile (potasyum, kalsiyum ve magnezyum) bedenin her köşesini şahanesiyle sular.
  2. Limonlu su,  karaciğerin en sevdiğidir. Tüm yiyeceklerden daha fazla enzim üretmesine yardımcı olur. 
  3. Limonlu su, karaciğeri toksinlerden temizler, arındırır. Yani limonlu su, süper bir detoks içeceğidir.
  4. Limonlu su, bağışıklık sistemini güçlendirir. 
  5. Limonlu su, bedenin kendini iyileştirme mucizesini destekler.
  6. Limonlu su, serotonini yükseltir. Modu mutluluğa çevirir.
  7. Limonlu su, stres savardır. Tüm endişeleri, negatif kuruntuları ve hatta depresyonu da alt eder. 
  8. Limonlu su, beyne iyi gelir. Dikkati canlandırır.
  9. Limonlu su, metabolizma ve sindirimi sorunlarını giderir. Beden besinleri daha iyi özümser. Bu da elbette kilo vermek demektir.
  10. Limonlu su, pektin lifi içeriği ile iştah kontrolü de sağlar.
  11. Limonlu su, kemik erimesini önler.
  12. Limonlu su, böbrek taşı, safra taşı, pankreas taşı ve kalsiyum birikimlerini eritir.
  13. Limonlu su, kanı, damarları, arterleri temizler.
  14. Limonlu su, yüksek tansiyona iyi gelir. Düşük tansiyonluların dikkat etmesi gerekebilir. Düşük tansiyon için limonlu suya Himalaya veya deniz tuzu eklenmesi önerilir.
  15. Limonlu su, enfeksiyonları hafifletir.
  16. Limonlu su, eklemlerde biriken ürik asidi seyreltir. Eklem ağrılarına ve dizlere iyi gelir.
  17. Limonlu su, diş ağrılarına ve diş eti hastalıklarına da iyi gelir.
  18. Limonlu su, bütün bedeni yeniler, gençleştirir.
  19. Limonlu su, müthiş bir antioksidandır. Cildin kolajen üretimini destekler. Çizgiler, sarkmalar yok olur.
  20. Limonlu su, vücudun pH değerini alkali yönünde yükseltir. Bedenin yüksek pH seviyesinde uzun süre kalmasını sağlar. Daha yüksek pH seviyesi, hastalıkların bedende yaşayamamasına sebep olur. Kanser dahi alkali bir ortamda yaşayamaz.





Peki, limonlu suyu ne zaman ve nasıl içmeli:

Bir bardak memba veya kaynak suyuna en az yarım limon yeterlidir. Iimon mutlaka taze sıkılmalı ve memba suyu ile hemen karıştırılmalıdır.

Ben, bir tam limonun suyunu, 500 ml'lik dev bardağıma doldurduğum pH seviyesi 8 üzeri olan memba suyuna hazırlıyorum.

Bu suya biraz da limon kabuğu rendesi eklenebilir. Zira flavonoidler ve fenolik bileşikler (müthiş antioksidanlar) açısından en zengin kısmı limonun kabuğudur. Limon kabuğu mide asidini giderici etki de gösterir.

En iyi faydayı alabilmek için, limonlu suyu, sabah uyanınca aç karnına içmek lazım gelir. Maksimum sağlık için de limonlu sudan sonra bir şeyler yemek için 30-50 dakika beklemekte yarar vardır.




O halde, Sağlığınıza Gençlik! ;-)






28 yorum:

  1. Bu sayede kisin hic hasta olmadim desem.Icmedigim günlerde piskirmaya basliyordum :)

    Limon kabugunu ,limon organikse koyalim ama ,Organik olmayanlarin üstünde pestizideler var, tavsiye etmiyorlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne önemli bir konu ile de tamamladın yazıyı... Cansın sen cannnnnn... <3 <3 <3 <3 <3 <3

      Sil
  2. Çok güzel bir yazı yine. Ben de su şişeme aklıma gelince sıkıyorum bir iki damla limon ama baya koymak gerekiyormuş. Annem tansiyonunu düşürdüğü için içermiyordu bir de tuzla deneyelim. Bu arada memba suyunu nerden bulabiliriz?

    YanıtlaSil
  3. Limonu her gün tüketmek zararlı diyorlar bir zararı var mi gerçekten ben her gün limonlu su içiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yukarıdaki sağlık dolu listeye baktıkça, benim her gün, her sabah içesim geliyor şeker.. ;-)

      Sil
  4. Ben de hergün elimde 1,5 lt su içene de doğradığım yarım limonla geziyorum :) gerçekten insan içtikçe ferahlıyor hafifliyor yazdığın listeyi görünce o hissin sebeplerini şimdi çok daha iyi anlıyorum ellerine sağlık :) peki sabah içtiğimiz limonlu suyun suyunun sıcaklığının bi önemi var mı sen nasıl içiyorsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oda sıcaklığında şeker.. Kışın içimi de ısıtsın diye ılıtıyordum... ;-)))

      Sil
  5. Su zaten başlıbaşına mükemmellik değerini bilene, limonlu suyu deneyelim bakalım bide..

    YanıtlaSil
  6. Ben baya baya sicak iciyorum gozumu acar acmaz bi su kaynatirim o sirada limonu sikar ustumu giyerim bi tarafdan makyaj bi tarafdan suyu icerim oyalanim edim diyene kadar yarim saat geciyor sonra kahvalti aliskanlik oldu icmdgm gun sanki vucudum bana küsüyor. Ve sirf bunu icerek birazda dikkatle sanki bi iki kilo verdim koruma donemimde harika bisey limonlu su..

    YanıtlaSil
  7. Iyi akşamlar bardak tan ziyade bir veya iki limonu bir şişe suya katsak nasıl olur ? Benim her sabah kalkıp hazırlamaya zamanım olmuyor çok erken kalktığım için !

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Akşamdan, limonu yıkayıp hazırlıyorum. Sabaha bir sıkmak kalıyor. ;-)
      Ya da dilersen Sassy Su da hazırlayabilirsin.
      http://bikiniprojesi.blogspot.com.tr/2013/04/ince-bir-bel-icin-sassy-su.html
      Çok sevgiler...

      Sil
  8. Ben bir haftadır sadece limonlu su içiyorum ve bu beni rahatlatıyor. Bu yazıyı da okuyunca da bir gaza geldim. :)))

    YanıtlaSil
  9. Ben de çok içiyorum ama dişçim dişlere zararlı olduğunu söyledi mümkünse pipetle içmek lazım

    YanıtlaSil
  10. Ben yatmadan once limonlu su iciyorum ve cok iyi geliyor bence geceler limonlu su icmenin bir sakincasi yok

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Akşam yatmadan elma sirkeli su içiyorum. Tavsiye ederim. ;-)

      Sil
  11. ben o bardağın neredeyse iki katı kadar bir bardakta en az 5 bardak içtim bugün neden bilmiyorum bağımlılık gibi oldu. Zararlı mı olur yararlı mı bir de zayıflar mıyım. OREO VARDI en az 15 tane yedim ondan 5 bardak limonlu su bir bardak da limonlu soda içtim bir de kardeşimle patlamış mısır yedim kilo alır mıyım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Önce her şeyleri özetlediğim yazımı, linki hemen sağ kolonda, biraz aşağıda, mutlaka oku derim. Ve sağlıklı beslenmedir insanı incecik yapan, hemen de ekleyeyim. ;-)
      Çok sevgiler..

      Sil
  12. Ben de yaklaşık bir aydır sabah kalkar kalkmaz büyükçe bi bardak suya limon sıkıp içiyorum.10 dakika sonra bir kaşık yoğurda çekilmiş siyah üzüm çekirdeği karıştırıp yiyiyorum .yarım saat sonra kahvaltı...tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sibelim, acaba o limonlu suyun şahanesiyle sindirilmesine izin vermek için bir yarım saat izin versek mi kendimize. ;-)

      Sil
  13. Ben her akşam saat 6 dan sonra yemek yemiyorum ve o saatten sonra 1 buçuk litre suya 1 tam limonu sıkıp içiyorum.sizce zayıflamaya etkisi var midir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle sağlığına çok etkisi olacağını söyleyebilirim. Şimdiden incelmeye başlamışsındır derim. ;-) ❤️

      Sil
  14. Merhaba ben aç karnına ilaç alıyorum yarım saat beklemem gerekiyor kahvaltı yapabilmem için bu yüzden limonlu su icemiyorm beklemem gerekiyor.ilaç ile birlikte alırsam problem olmaz değil mi ? �� cevap verirseniz severim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aşkım, bunu acaba doktoruna mı danışsan. Kesin o en doğru yorumu yapacaktır.
      Kocaman öperim. ❤️

      Sil
  15. acaba limonlu suyu sıcak mı içiyorsunuz yoksa ılık mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sonbahara girdiğimiz için sıcak bile olabilir. Bu arada, Sonbahar Programı yazımı şimdi post ettim. Bir göz at dilersen. 😉😘❤️

      Sil

Oleyyyyyy..
En sevdiğim şey yorum almak! Zira, bunlarla besleniyorum! ;-)
Muckkksssss..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...