20 Şubat 2014 Perşembe

Tam Kıvamında Kayısı Yumurta

Yumurta'nın tadına tat katan, kıvamıdır alsında.
Ehh bir Yumurta sever olarak da, bayılırım Kayısı Kıvamına.






Buyrunuz, tüm incelikleri ile "Bikini'nin Tam Kıvamında Kayısı Yumurta" pişirme yöntemine:
  1. Kendi kabında buzdolabındaki yumurtalar haşlama tenceresine, hakettikleri hassasiyetle, yavaşça bırakılır.
  2. Tencere, yumurtaları biraz geçecek kadar soğuk su ile doldurulur.
  3. Suya bir çimdik tuz katılır.
  4. Kısık ve orta ateş arasında kaynamaya bırakılır.
  5. Yumurta dikkat ister. Pişirirken, gözler üzerinden ayrılmaz.
  6. Hafifçene kaynamaya başlayınca, ateş ortanın biraz üstü seviyeye getirilir.
  7. Eksiksiz 2 dakika boyunca kaynatılır.
  8. Tencerenin altı kapatılır.
  9. Çeşmenin soğuk tarafı nazikçe açılır.
  10. Tencere, suyu ve yumurtalarıyla çeşmenin altına tutulur.
  11. Devirdaim hesabı, içindeki su soğuyana kadar çeşmenin altında bekletilir.
  12. Artık yumurtalar nefis kıvamlı kayısıya dönüşmüştür.






Afiyetler, sağlıklar ola.. ;-)




11 yorum:

  1. haha ay ne çok eğlendim okurken...yumurtalara gösterdiğin 'hakkettikleri hassasiyeti ' sevsinler... Eline sağlık der ve bir alkali kuralı olarak bu şekilde pişirmenin besin değerini en süt seviyede tuttuğunu ekler mektubumu bitiririm:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :-DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD ve de ;-)))))))))))))))))))))))))))))
      Mucccckkkkssss..

      Sil
    2. Ancak bu Kadar tatli anlatilabili bir tarif.Ailecek ,özellikle oglum bayilir.Zamanlama gercekten önemli , az piserse y.beyazi cig ,cok piserse y.sarisi sert oluyor.

      Gözünü üstünden cekmeye,baska bir seyle ugrasmaya gelmiyor.Divamsi bir sey,yogun ilgi bekliyor :)

      Resimde cok canli,gel beni ye diyor.

      Bikinicigim,cafemblogtan sonra kendimede Blog actim;
      Sulemcafe.blogspot.de
      Orayada zamanin oldukca beklerim, yeni Blogger olarak öneri ve elestirilere,tiplere ihtiyacim olacaktir :)
      Sevgilerle

      Sil
    3. İşte budur.. <3 <3 <3 Açmazsan olmadı zaten..
      Koptum geldim bile.. ;-)))))
      Muccckkkkkssssss...

      Sil
  2. Okurken bayıldım. Benim bir yumurta haşlayışim var görsen okadar aceleyle hareket ediyorum ki suyu nazik açmak falan nerde....resmen muslukla kavga ediyorum. Sürekli neden kaynamadi diye ocağı azalıyorum. Çünkü aynı anda kavga eden benden yemek bekleyen 2 çocuğuna laf yetiştiriyorum. hehe kendimi izlesem çok günlerim o kesin. Afiyet olsun cnm sana.. bayıldım bu kadar itina ile anlaşılabilir ancak👏👏👌

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ehhh kuzum, çocuklar olunca herşeyler değişiyordur tabi.. Telaşların tavana çıktığı anlar olsa gerek..
      Ben fırsat bulmuşken, nazikçe yapabildiğim kadar yapayım o zaman.. :-))))))
      Muccckkkkssssss..

      Sil
  3. Ama beyazi pismemis olursa yiyemiyorum tam kati yapsak bilitorum
    O zararli bile olabiliyormus ama :) hic yoktan iyidir :) asli

    YanıtlaSil
  4. Sinbonun yumurta haşlama makinesin kullaniyorum ölçüleri var istediğin kıvama göre dolduruyosun mesela aletin kayısı dediği ölçü bana fazla katı geliyor bende daha az koyuyorum suyunu. Başında bekleme sayma derdi yok suyunu köy fişini tak oluncada ötüyor zaten :) uzun lafın kısası tavsiye ederim kendim gibi kayısı tutkunlarına :D

    YanıtlaSil
  5. Anlatışını yerim seninn.. Okurken çok keyif aldım. Muhteşem yazmışsın tebrik ederim muckss

    YanıtlaSil
  6. Okuması çok keyifli yapılışıda " nazikçe yumurtaları koyun nazikçe " çok keyifi ama yaptım süper oldu.

    YanıtlaSil

Oleyyyyyy..
En sevdiğim şey yorum almak! Zira, bunlarla besleniyorum! ;-)
Muckkksssss..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...